PDA

View Full Version : substrat nou



neghina
23-08-2008, 00:30
Am un acvariu de 200 de litri care o sa fie amenajat de la zero.Vreau sa ma lamuriti in privinta substratului: daca ma hotarasc sa folosesc ca fertilizant sa spunem Aqua Medic Terralit sau poate JBL AquaBasis plus mai este nevoie de un pietris cu actiune fertilizanta sau pot sa folosesc unul normal ? Sau nu mai este deloc nevoie de pietris ? Nu ma injurati ,sunt incepator si nu vreau sa gresesc.Multumesc.
Si inca ceva : din pacate plante nu vor fi prea multe deocamdata pt ca nu prea am gasit mai accesibile ca pret ...de-aici vin si intrebarile mele de mai sus ,ce-ar trebui sa folosesc pt un acvariu sa spunem pe jumatate plantat.

Angelina
23-08-2008, 00:43
Poti merge pe linia de fertilizare JBL,raportul calitate/pret fiind bun.Peste substratul fertilizant se pune pietris de 2-3 mm,de culoare cat mai naturala.

liviu.andrei
23-08-2008, 02:07
In acvariul meu amenajat recent am folosit urmatoarele 3 straturi de substrat:
1. fertilizant JBL AquaBasis (strat de 2 cm inaltime)
2. pietris de granulatie 1-3 mm amestecat cu JBL Florapol (2 cm inaltime)
3. pietris de acelasi tip cu cel amestecat cu Florapol (inca 3-4 cm)

Acvariul meu are 80l, deci presupun ca intr-un acvariu mai mare nu poate decat sa te ajute. Sper sa-ti fie de ajutor ;)

neghina
23-08-2008, 10:32
deci pana la urma pot sa folosesc un fertilizant de la jbl sau aqua medic si apoi un nisip normal ,cu o culoare cat mai naturala si o granulatie mica ,corect ?

ciclid
25-08-2008, 09:23
3 mm.

neghina
25-08-2008, 22:51
Ok .am urmat sfaturile voastre,am aranjat substratul dar cand am pus plantele s-a cam tulburat apa.Credeti ca se mai limpezeste pana la urma cu ajutorul filtrului sau trebuie sa fac un schimb mai mare de apa ?

Nicolae Paun
25-08-2008, 23:06
Stai linistit,se va limpezi de la sine

kiss
25-08-2008, 23:21
tulburarea este o parte a ciclarii
lasal asa iar intre timp poti face mici schinbari de apa 10% la 5-7 zile