PDA

View Full Version : de ce se tulbura apa in acvariu (inverzeste) ?



bratafel
05-06-2007, 09:17
Buna, sunt un incepator . Am un acvariu de aproape 3 luni. Pana saptamana trecuta totul era o.k. - apa limpede. Dar treptat a inceput sa se tulbure pana a ajuns verde. Am filtru (Fan), aerator pus intr-un filtru buret si schimb 20-25% din apa de 2 ori pe saptamana. Apa o tin intr-un butoi in care am si aerator. Pestii nu par sa aiba vreo boala.
Ma poate ajuta cineva in acest sens? :cry:
Multumesc.

lupul-sur
05-06-2007, 09:31
Cumva din intamplare iti bate lumina solara in bazin? Apoi sa sti ca temperaturile ridicate au un rol major in acest lucru. Da mai multe detalii despre bazin.

bratafel
05-06-2007, 13:58
Buna,
Nu bate lumina direct pe acvariu. Dar am observat ca in ultimul timp a crescut temperatura in acvariu (si in camera). Acvariul are neoane, plante, nisip pt acvariu, sanitari, radacini, 2 nuci de cocos (curatate si fierte inainte de a le pune).
Am crezut initial ca se infunda-se Fan-ul dar nu era infundat. Poate e din cauza ca am spalat buretele din filtru prea des?

bombless
05-06-2007, 14:07
Cand clatesti filtru prea des, poti sa distrugi colonia de bacterii de care acvariu are nevoie. Si 50% schimbare de apa pe saptamana , este un pic cam mult. Incearca o data pe saptamana 30%, si clateste filtru o data la 2 chiar 3 saptamani. Daca se infunde mai des de atat, inseamana ca nu merge bine sau ai acvariu prea populat.

bratafel
05-06-2007, 14:16
Pentru a scapa de aceasta verzeala (ceata) ce pot sa fac?

Gurytza_ta
05-06-2007, 14:42
schimburi mici (10-15%) o data la 2 zile, timp de vreo saptamana, sau pana vezi ca nu mai e apa verde.
cat despre buretii din filtru, la propriu ei nu se spala niciodata. buretii se clatesc in apa pe care o scoti din acvariu cand faci schimbul partial, dar nu la fiecare schimb, ci asa cum a zis si @bombless, o data la 2-3 saptamani.