PDA

View Full Version : Intrebari novice



doomby
01-02-2007, 21:33
salve la toata lumea!
am si eu cateva nelamuriri. sunt incepator si mi-am cumparat acum 3 saptamani un acvariu de 30l. l-am ciclat, am bagat plante, 3 melci, 2 ancistrus si 3 betta. betta cumparati astazi, 2 femele si un mascul. cred ca una dintre femele trebuie sa depuna pt ca are burta cam umflata. betta sunt cumparati din acelasi acariu si am vazut ca se intelegeau bine, pana cand i-am adus acasa si masculul a inceput s-o alerge pe una din femele. se vor intelege? iar acum deasupra apei se face ca un fel de spuma. de ce sa fie? oare de la mascul sau din alta cauza? de mancat mananca ff bine larve de tantari, iar pt ancistrus le-am mai cumparat catfish chips de la sera. sunt bune sau trebuie sa le suplimentez dieta si cu altceva? (am citit ca voi le mai dati si castraveti)
plantele sunt ok, am un neon de 16W care asigura iluminatul, iar algele sunt mancate de melci si ancistrus. sa curat plantele de frunzele moarte sau sa le las?
avand in vedere marimea acvariului, cam la cate zile sa schimb apa?

va multumesc anticipat

master_alexut
02-02-2007, 00:47
apa nu se schimba...se completeza...la 2-3 zile cate 30%.Neonul este cam mic ..poate itit spune cineva care se pricepe la neoane....

oviliv79
02-02-2007, 00:54
spuma e de la masculul de betta...daca vrei sa-i inmultest, e mai bine sa-i pui separat...cat despre femela...asa e dragostea la ei ;) ..citeste cu atentie tot ce s-a scris despre betta..

Solaris
02-02-2007, 01:03
apa poti sa o schimbi partial + aspirare substrat la 1 saptamana 20-30%. la capacitatea bazinului tau poti si mai des dar nu neaparat (nu zici nimic despre filtrare, aerare, etc).

neonul asigura o iluminare suficienta (medie+) ca nr de wati, de ajuns pentru majoritatea plantelor, dar calitatea acestei lumini nu o pot banui. ca incepator nu te sfatuiesc sa maresti nr. de wati peste cat ai acum.

plantele se curata de frunze moarte.

doomby
02-02-2007, 10:45